کاربرد سئو

Shape Image One
Shape Image One
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
کاربرد سئو

فهرست

کاربرد سئو

سئو چیست : سئو یا SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است،
بهینه سازی سایت برای موتور‌های جستجو مجموعه ای از اقدامات و تکنیک هایی است که با انجام صحیح آن‌ها می‌توانید ورودی
بیشترین از موتور‌های جستجو دریافت و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشید.

این تکنیک‌ها و متدها همیشه توسط موتور جستجو در حال تغییر و بروز رسانی است تا نتایجی که به کاربر نمایش داده می‌شود نتایجی کاملا نزدیک به خواسته کاربر باشد تا بتواند نیاز آن شخص را پوشش دهد

کاربرد سئو
کاربرد سئو

تاریخچه سئو

کاربرد سئو

اولین بار در اواسط دهه ۱۹۹۰، موتورهای جستجو اقدام به فهرست کردن وب سایت‌ها کردند.
دهه 1990 زمانی بود که استفاده از موتور‌های جستجو در میان مردم رواج پیدا کرده بود.

در آن زمان موتورهای جستجویی از جمله Infoseek، Daum، Alta Vista و Yahoo در میان کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار بودند.

به تدریج و با توسعه تکنولوژی، بسیاری از موتورهای جستجو مانند Aliweb، Infoseek و… جای خود را به موتورهای جستجو جدید دادند.

اولین بار یاهو در سال 1995 بحث اصول و قوانین سئو را مطرح کرد.
اما با ورود جستجوگر گوگل به این عرصه، اصول سئو با رنگ و بویی جدید به کاربران وب ارائه شد.
جستجوگر گوگل توسط لری پیج و سرگئی برین در سال 1998 ساخته شد و توانست در مدت
کمی نظر مخاطبان و کاربران زیادی را به خود جلب کند تا کاربران بفهمند سئو چیست .

موتور گوگل روزانه چند صد میلیون بار توسط کاربران مختلف در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد
و از این طریق روزانه صدها میلیون دلار درآمد به‌ دست می‌ آورد. موفقیت‌ها و پیشرفت‌های گوگل
در این زمینه باعث شد تا موتور جستجوی یاهو در سال 2000 از الگوریتم گوگل تبعیت کند.

گوگل توانست به کمک طراحی ساده و هوش مصنوعی خود در میان کاربران اینترنت،
طرفداران زیادی را به خود جذب کند. مهم‌ترین هدف گوگل، پیدا کردن نتایج مورد نظر کاربران در میان صفحات وب است.

بنابراین گوگل برای حفظ محبوبیت خود و بهبود تجربه کاربری همیشه در تلاش بوده است که بهترین نتایج را در اختیار
کاربران قرار دهد. بر این اساس، گوگل همیشه در حال ارائه معیارهایی جدید و هوشمند برای رتبه بندی سایت‌های مختلف است.

این معیارها و اصول در قالب الگوریتم‌های مختلف ارائه می‌شوند. زیرا با افزایش تعداد سایت‌ها و محتوای آن ها،
انتخاب بهترین و مرتبط‌ترین نتایج کار آسانی نخواهد بود.

در گذشته که تعداد سایت‌ها کمتر بود، موتورهای جستجو با معیارهایی مانند سرعت بارگذاری،
عنوان‌های مناسب و محتوای استاندارد و… آن‌ها را از نظر سئو رتبه بندی می‌کردند.

اما به تدریج تمام این فاکتورها به صورت پیش فرض در میان سایت‌ها رعایت شد و گوگل نیاز به فاکتورهایی
جدید برای ارزیابی آن‌ها داشت. بنابراین همیشه الگوریتم‌ها و معیارهایی جدید برای سئو سایت‌ها در نظر می‌گیرد.

البته فاکتورهای جدید، معیارهای قبلی را که گوگل در نظر گرفته است به هیچ عنوان نقض نمی‌کنند،
بلکه آن‌ها به صورت پیش نیاز و پیش فرض در نظر گرفته می‌شوند.

بنابراین امروزه شناخت الگوریتم‌ها و معیارهای سئو برای هر کسی که یک وب سایت دارد و یا می‌خواهد
به عنوان سئوکار مشغول به کار شود، یک ضرورت خواهد بود.

الگوریتم‌های ارائه شده توسط گوگل عبارتند از :

  • الگوریتم گوگل پاندا

  • الگوریتم گوگل پنگوئن

  • الگوریتم مرغ مگس خوار

  • الگوریتم گورخر

  • الگوریتم کبوتر

  • الگوریتم Page Layout

  • الگوریتم رنک برین (Rank Brain)

  • الگوریتم PayDay Loan

  • الگوریتم Page Authority

  • الگوریتم کافئین (Caffeine)

  • الگوریتم mobilegeddon

کاربرد سئو : هر کدام از این الگوریتم‌ها دستورالعملی را ارائه می‌دهند. سئوکاران و مدیران سایت‌ها باید از این اصول پیروی کنند
تا بتوانند جایگاه سایت‌های خود را در نتایج جستجوگرها بهبود بخشند.

امروزه تعداد پارامترهای تعیین شده از طرف موتورهای جستجو بطور کامل به کاربران معرفی نشده است.
در راستای این موضوع سال ۲۰۰۷ میلادی، روزنامه نیویورک تایمز خبر داد که موتورهای جستجو برای رتبه‌ بندی سایت‌ ها،
بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهند.

طیف بسیاری از این پارامتر برای کاربران و مدیران سایت‌ها نامشخص است. اصول سئو همچنان
در حال تکامل است و موتورهای جستجو هنوز هم به دنبال اضافه کردن پارامترها و الگوریتم‌‌های جدید در سال 2019 هستند.

کاربرد سئو
کاربرد سئو

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

کاربرد سئو

موتورهای جستجو برای تحلیل محتوای وب و سرویس دهی مناسب به کاربران خود سه وظیفه اصلی دارند که عبارتند از :

Crawling – خزش در محتوای سایت ها

کاربرد سئو : گوگل مانند یک کاربر وارد سایت شما می‌شود و با راهنمایی فایل robots.txt سایت شما را خزش میکند و اطلاعات را آماده ایندکس شدن می‌کند.
Indexing – تهیه یک نسخه و تحلیل محتوای آن

در این مرحله گوگل اطلاعات خزش شده را در دیتابیس خود ثبت کرده و مورد تحلیل بررسی قرار می‌دهد.

Results – نمایش نتایج مناسب براساس محتوای ایندکس شده
در این مرحله موتور جستجوگر بر اساس جستجوی کاربر نتایج مرتبطی را به کاربر نمایش می‌دهد و بر اساس الگوریتم خود رتبه بندی می‌کند.

چرا سئو سایت اهمیت دارد؟

کاربرد سئو
کاربرد سئو : باید بدانید که اگر بهترین سایت را هم از نظر امکانات و رابط کاربری طراحی کنید ولی آن را سئو نکرده باشید،
در نهایت نمی‌توانید کاربران را به سایت خود جذب کنید. بر این اساس ممکن است علیرغم طراحی خوب و با کیفیت سایتتان با شکست مواجه شوید.

کاربرد سئو : قطعا سئو فرآيند ساده‌ ای نخواهد بود که به راحتی پياده‌ سازی شود. زیرا سئو یک سایت علاوه بر دانش فنی نیازمند زمان کافی خواهد بود.
همانطور که اشاره شد، موتورهای جستجو روز به روز در حال تغییر و تحول هستند.

بنابراین بروز بودن اطلاعات در این زمینه برای سئو کاران امری ضروری خواهد بود.

کاربرد سئو : همانطور که میدانید اکثر کاربران اینترنت، در موتورهای جستجو به دنبال پاسخی مناسب برای نیازها و سوالات مورد نظر خود هستند.
از این‌ رو سئو مناسب راه میانبری برای شما خواهد بود تا بتوانید با قرار گرفتن در صفحات اولیه نتایج، بیشترین بازدید را به دست آورید.

کاربرد سئو : همچنین از آنجایی که نتایج موتورهای جستجو دقیقا همان چیزی است که کاربران جستجو کرده اند، امکان تبدیل آن‌ها به مشتری بسیار زیاد خواهد بود.
زیرا این روش در مقایسه با تبلیغات اینترنتی اعتماد بیشتری برای مخاطبان ایجاد می‌کند. از طرفی دیگر بازدیدهای بدست آمده از سئو
در دراز مدت هزینه کمتری در مقایسه با روش هایی مانند تبلیغات خواهد داشت.

کاربرد سئو چیست؟

  1. افزایش بازدید سایت

  2. شناخت برند به کاربران جدید

  3. باعث افزایش ترافیک سایت

  4. افزایش تعامل کاربران با سایت

  5. افزایش فروش محصولات

  6. امکان کسب درآمد از طریق تبلیغات

  7. هزینه کمتر در مقایسه با سایر روش‌های مارکتینگ

انواع سئو

سئو داخلی (On-Page SEO) :

کاربرد سئو : منظور از سئو داخلی یا On-Page SEO بهینه سازی صفحات داخلی سایت از نظر کد نویسی و مسائل فنی است .
با انجام سئو داخلی سایت ، موتور جستجو دسترسی راحت‌تری به محتوای سایت شما پیدا می‌کنند و در نیتجه
با درک مفهموم و موضوع سایت شما آن را در کلمه کلیدی مناسب به کاربران نمایش می‌دهد .

کاربرد سئو : سئو داخلی در یک جمله یعنی دسترسی را برای خواندن و درک محتوا توسط کاربر و موتور جستجو گر
آسان نماییم تا موتور جستجو گر راحت‌تر به محتوای سایت دسترسی داشته باشد.

کاربرد سئو
کاربرد سئو

سئو خارجی (Off-Page SEO) :

کاربرد سئو : سئو خارجی بر خلاف سئو داخلی یعنی مجموعه ای از اقدامات و تکنیک هایی که در بیرون از سایت خودتان انجام می‌دهید
تا بیشتر در نظر موتور جستجو باشید ، درج لینک سایت شما در سایت‌های مختلف هم موضوع و کار بر روی
شبکه‌های اجتماعی و … را می‌توان از مهم‌ترین اقدامات سئو خارجی یا همان Off-Page SEO نام برد.

انواع تکنیک‌های سئو

سئو کلاه سفید :

کاربرد سئو : منظور از سئو کلاه سفید یعنی مطابق با قوانین موتور جستجو کار کنید تا به طور طبیعی
و در زمان نسبتا طولانی و هزینه بیشتر به رتبه بالا برسید این روش یک روش کاملا تایید شده
و بدون خطر می‌باشد و اعتماد بیشتری را نسبت با سایر روش نزد گوگل بدست می‌آورید.

سئو کلاه سیاه :

کاربرد سئو : این روش بر خلاف روش کلاه سفید یک روش کاملا غیر قانونی است به طوری که در این تکنیک همیشه سعی بر این است
تا موتور جستجو را دور بزنیم تا در زمان سریع‌تری به نتایج بهتر و بالاتری دست پیدا کنیم ، توجه کنید این روش یک روش
پر ریسک و کاملا خطرناک است و باعث می‌شود سایت شما توسط موتور جستجو جریمه و از نتایج جستجو حذف شود.

سئو کلاه خاکستری :

کاربرد سئو : در این تکنیک کار‌های که انجام می‌شود بر خلاف الگوریتم‌ها و قوانین موتور جستجو است ولی به صورتی انجام می‌شود که توجه موتور
جستجو جلب نشود این روش هم اگر بدون دانش و علم کافی انجام شود میتواند مانند تکنیک کلاه سیاه برای سایت شما خطر ساز باشد
و باعث شود سایتتان توسط گوگل جریمه شود.

مراحل اصلی سئو سایت

کاربرد سئو

سئو تکنیکال

کاربرد سئو : کد نویسی تمیز و استاندارد وب سایت می‌تواند روی خیلی از معیار‌های سایت شما از جمله دسترسی راحت موتور جستجو و کاربر
به محتوا اثر مثبت بگذارد و باعث شود سایت شما در مدت زمان کمتری بارگذاری شود و تجربه مناسبی را برای کاربر ایجاد کند

تولید و بازاریابی محتوا

کاربرد سئو : شما باید همواره به دنبال پیدا کردن کلمات پر رقابت کسب و کار خود و تولید محتوای ارزشمند
مناسب با حوزه فعالیت خود باشید و بتوانید این محتوا را با استراتژی مناسب محتوایی منتشر و بر اساس برچسب‌های
مناسب و ساختار‌های مرتب به یکدیگر لینک بدهید این موارد بخش مهمی از مراحل سئو است و بدون بازاریابی محتوا سایت
شما هیچ نتیجه ای نخواهد رفت

لینک سازی

کاربرد سئو : عملا برای اینکه موتور‌های جستجو بتوانند سایت شما را پیدا کنند تا آن را بررسی کنند باید در وب سایت‌های دیگر به شما لینک داده باشند
این لینک‌ها میتواند در ازای استفاده از محتوای شما به عنوان لینک منبع باشد و یا میتواند به عنوان یک آگهی تبلیغاتی متنی باشد
که به آن خرید بک لینک هم گفته می‌شود و یا میتواند به عنوان یک آگهی خبری به صورت ریپورتاژ آگهی باشد .

لینک سازی همواره دارای ارزش بالایی در بح رتبه بندی گوگل بوده که باید به دقت خیلی فراوان انجام شود ,
برای لینک سازی بهتر است شما از سایت‌های مرتبط و دارای اعتبار لینک خروجی به سایت خودتون داشته باشید
تا بتوانید ارزش مناسبی از آن لینک برای سایت خود دریافت کنید.

روش یادگیری سئو و بهینه سازی سایت

کاربرد سئو : با توجه به اینکه سئو یک علم پیچیده است و آموزش سئو همواره به علت تجربه‌های متفاوت زمان بر است
شما برای شروع آموزش میتوانید از تجربیات سئو کاران دیگر که در قالب مقالات و محتوا هایی که در سطح وب منتشر می‌شود
استفاده کنید.

اما این مورد دارای یک ضعف اساسی است که کاربر را دچار بهم ریختگی می‌کند برای اینکه شما بتوانید
متد یا روش مخصوص خود را داشته باشید بهتر است. تمامی مواردی که آموزش می‌بینید را در وبلاگ‌ها
و یا وب سایت هایی که به صورت آزمایشی میسازید تمرین کنید و تاثیر هر روش را مورد بررسی
و تحقیق قرار دهید تا بتوانید بهترین روش انجام سئو را یاد بگیرید.

برای اینکه بیشتر با این موارد آشنا شوید بهتر است مقاله یادگیری سئو را مطالعه کنید تا با پیش نیاز‌های یادگیری سئو بیشتر آشنا شوید.

چرا باید سئو خوب داشته باشیم ؟

شاید پاسخ این سوال ساده به نظر برسد، ولی قطعا اهمیت و پیچیدگی زیادی دارد. تعاریف متفاوتی از سئو وجود دارد
و هر کارشناس و متخصصی در این حوزه می‌تواند تعریف خودش را ارائه کند. اما گاهی نداشتن درک
درست از همان تعاریف اولیه باعث می‌شود به بیراهه بروید. یکی از بهترین تعاریف توسط سایت moz ارائه شده است:
SEO مخفف Search Engine Optimization ( بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) است

و به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که باعث افزایش کمیت و کیفیت ترافیک دریافتی سایت از نتایج ارگانیک موتورهای جستجو می‌شود.
سایت ahrefs نیز یکی دیگر از معتبرترین منابعی است که تعریف خود را این گونه ارائه کرده است:
سئو فرایند بهینه‌سازی محتوا با هدف نمایش ان در نتایج ارگانیک موتورهای جستجوست.

اما سایت بکلینکو تعریف نسبتا متفاوتی دارد و می‌گوید:

سئو، مجموعه اقداماتی است که برای دریافت ترافیک هدف به سمت سایت از رتبه‌بندی ارگانیک موتورهای
جستجو انجام می‌شود. معمول‌ترین روش‌های این کار شامل خلق محتوای باکیفیت، بهینه‌سازی محتوا
حول کلمات کلیدی خاص و ایجاد بک لینک است. به طور کلی سئو به معنای بهبود رتبه سایت در بخش ارگانیک (غیرپولی) نتایج جستجوست.

به طور کلی سئو یعنی مجموعه فرایندها و اقدامات تخصصی برای جلب نظر مخاطبان و موتورهای جستجو
به منظور دریافت بهترین نتایج در جستجوهای ارگانیک. بخش اعظمی از این اقدامات پیرامون محتوا می‌گردد
که شامل سئو onpage و offpage می‌شود. بخش سوم نیز شامل موضوعات فنی است که به آن سئوی
تکنیکال نیز گفته می‌شود. در ادامه بیشتر به این موارد خواهیم پرداخت.

جمع بندی :

کاربرد سئو : سئو یکی از زیر مجموعه‌ های دیجیتال مارکتینگ است. سرمایه گذاری بر روی سئو، یکی از پیش نیازهای موفقیت
در کسب و کارهای اینترنتی است. سایت بدون سئو، مانند یک فروشگاه بسیار شیک با امکاناتی کم نظیر می‌باشد
که در وسط کویر خشک ساخته شده است.

کاربرد سئو اهمیتی ندارد که این فروشگاه به چه میزان اجناس با کیفیت و یا ارزانی ارائه می‌دهد. زیرا هیچ وقت توسط مردم
و مشتریان دیده نخواهد شد. سئو سایت مشابه این است که بخواهیم این فروشگاه را در شلوغ‌ترین و پررونق‌ترین بازار شهر افتتاح کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *